Textual description of firstImageUrl

Bijbel Geheugenspel: Product Review

zondag 3 mei 2020
Bijbels Memory Spel

Memory is er om berucht dat het veel makkelijker is voor kleine kinderen, dan voor volwassenen. Mijn ervaring is dat dit pijnlijk klopt....

Het geldt in ieder geval ook voor het Bijbels Memory Spel.



Omschrijving Bijbels Geheugenspel


Het Bijbels Geheugenspel komt in een frisse groene doos, met vrolijke kleuren en dito plaatjes. De doos voelt zwaar en van goede kwaliteit.

In de doos zitten 48 GROTE bijbelkaarten, en als ik zeg 'groot' dan bedoel ik ook 'groot'! Dit spel speel je niet even op je salontafeltje, want dat is veel te klein. Wij hadden er bijna onze hele keukentafel voor nodig, maar de vloer is ook een goed alternatief.

Afbeeldingen: simpel


De afbeeldingen op de kaarten zijn simpel en basic, en bestaan uit bijbelse figuren. Onder elke figuur staat de naam, en waar die bijbelse figuur om bekend staat. Zo is er een afbeelding van Mozes met twee (?) stenen tafels, met de toelichting: 'Vluchtte met zijn volk uit Egypte'.

Spelenderwijs bijbelfiguren leren kennen


Hoewel ik sommige afbeeldingen erg op elkaar vond lijken, en bovendien in de war raakte van de diverse Maria's, denk ik wel dat een kind spelenderwijs de bekendste bijbelfiguren leert kennen. En bovendien een stukje bijbelse geschiedenis oppikt, wat ik weer uitstekend vind voor de culturele vorming.

Ik deed het spel met mijn destijds zevenjarige zoon Piet, en hoewel de tekeningen mij eerder geschikt lijken voor peuters, hadden we er verrassend veel plezier mee. Later heeft Piet het spel gedaan met een tienjarig buurjongetje, en ook zij hadden er veel lol in.

Conclusie


Het Bijbels Geheugenspel is de aanschaf waard. Het is een leuk spel, en de afbeeldingen zijn neutraal genoeg om atheïsten en agnosten niet te hinderen.

Voor mensen die hun kind juist graag wat bijbelkennis willen meegeven, is de moeite waard dankzij het onderschrift.

Praktische informatie


Het Bijbels Geheugenspel kost rond de 12,50 en is onder andere verkrijgbaar bij evangelische boekhandel De Blijde Boodschap