Textual description of firstImageUrl

Balk in mijn oog

dinsdag 25 januari 2011
'Ik heb voor Marieke een opzetje gemaakt voor haar praktijk, maar ze reageert zo langzaam op dingen die ik mail,' klaagde ik tegen mijn jongste zus.
Het was even stil, toen zei mijn jongste zus op ferme toon: 'Jij reageert zelf ook heel traag op mailtjes.'

Verbouwereerd liet ik dit nieuws tot mij doordringen, en moest plotseling denken aan het bijbelverhaal over de balk en de splinter in Mattheüs 7.

'Waarom kijkt u naar de splinter in het oog van een ander, en merkt u de balk niet op in uw eigen oog? Hoe durft u tegen hem te zeggen: 'Laat mij die splinter eens uit uw oog halen, terwijl u zelf een balk in uw oog hebt. Huichelaar die u bent! Verwijder eerst die balk uit uw eigen oog, dan ziet u pas scherp genoeg om die spliner uit het oog van de ander te halen.'

Nederig dankte ik mijn zusje voor haar feedback, en wreef in mijn ogen, waar ik een grote balk wist.

1 opmerking

  1. Oh ja... dat is heel herkenbaar... wat een eye opener he!! Ik heb me opgegeven als follower van je blog, maar mijn foto verschijnt niet, ik weet niet wat er mis is... probeer het later nog wel eens. Hartelijke groet, complimenten voor je blog, goede meditaties!!!

    BeantwoordenVerwijderen