Textual description of firstImageUrl

Random Acts of Kindness

zondag 3 april 2011
'Streef er naar elke dag minstens één goede daad te doen,' dat is een boodschap die ik mijn kinderen graag meegeef.

Het hoeft niet groots te zijn: iemand helpen met een som, een tas helpen dragen, een deur voor iemand open houden. Het zijn kleine gebaren, maar ze maken de wereld een stukje mooier. Daarvan ben ik overtuigd.

Random Acts of Kindness

In Amerika is er zelfs een heuse website voor zogenaamde Random Acts of Kindness. Op de site kun je verhalen lezen van vriendelijke gebaren, en is er een 'Kindness Idea of the Day'.

Ik ontving een Random Act of Kindness!

Gisteren ontving ik zelf een 'random act of kindness' van een collega-blogger: Johanna! Ze had op mijn blog gelezen dat mijn man het betreurde dat zijn voorraad, door zijn oma gebreide, sokken op was.

Zijn oma leeft niet meer, en de voorraad wordt dus niet meer aangevuld. Toen kreeg ik een mailtje van Johanna, waarin ze vroeg naar de maat van mijn man, en gisteren arriveerde per post een pakketje met daarin een paar zelfgebreide sokken! Mijn man is er helemaal blij mee, want ze zijn precies zoals zijn oma ze maakte.

Johanna's gebaar geeft mij een warm gevoel, en deed mij denken aan een bijbelverhaal dat als kind veel indruk op mij maakte!

Mattheüs: 25: 35-40

'Want ik had honger en u gaf mij te eten, ik had dorst en u gaf mij te drinken, ik was een vreemdeling en u verleende mij onderdak, ik ging schamel gekleed en u gaf mij kleren, ik was ziek en u verzorgde mij, ik zat gevangen en u kwam mij bezoeken.'

En de rechtvaardigen zullen hem vragen: Heer, wij hebben u nooit hongerig of dorstig gezien; hoe hebben we u dan te eten of te drinken kunnen geven? We hebben nooit gezien dat u vreemdeling was of schamel gekleed ging; hoe hebben we u dan onderdak kunnen verlenen en kleren kunnen geven? We hebben nooit gezien dat u ziek was of in de gevangenis; hoe hebben we u dan kunnen bezoeken?

Dan zal de Koning antwoorden: Luister goed naar wat ik u zeg: al wat u gedaan hebt voor één van mijn broeders hier, al was het de onbelanrijkste, hebt u voor mij gedaan!'


Dan betreurde ik altijd het gebrek aan zwervers bij ons in het buitengebied, want als kind wilde ik niets liever dan zo'n zwerver helpen, en indirect Jezus!

Omzien naar elkaar

Als volwassene bekoort mij vooral de boodschap, een helpende hand uit te steken naar je medemens.

En als ik om mij heen kijk, dan zie ik heel veel mensen die omzien naar anderen!