Textual description of firstImageUrl

Goede Vrijdag

zaterdag 23 april 2011
Toen ik even niet oplette is Goede Vrijdag gekomen en gegaan. Nu is het zaterdag en bekruipt mij het gevoel van een gemiste kans.

In plaats van even te staan bij de betekenis van Goede Vrijdag, is de dag verdwenen in een wirwar van allerhande klusjes, en boodschappen doen. En het hielp ook niet dat mijn oudste dochter gewoon school had!

Ik troost mezelf met het feit dat ik de kinderen deze week in ieder geval nog het laatste avondmaal heb voorgelezen, evenals Petrus' verraad, en de kraaiende haan. Maar voor volgend jaar neem ik me voor, beter stil te staan bij Goede Vrijdag. Zodat het echt een goede vrijdag wordt.

En wijs geworden, neem ik me hierbij plechtig voor Tweede Paasdag naar de kerk te gaan. In een naburig dorp is er dan een jongerendienst om 10 uur, met een heus koor.

Leven met het kerkelijk jaar biedt structuur, en een verdieping van het leven, die ik anders makkelijk verlies in de waan van de dag.

Soms moet je bewust de stilte en de rust opzoeken.

1 opmerking

  1. Ja ik denk dat als je soms niet heel bewust de stilte zoekt we maar gewoon doorrennen in de sleur van ons gezin. Fijn dat je wel Tweede Paasdag nog naar de kerk kon!

    BeantwoordenVerwijderen