Textual description of firstImageUrl

Review: kinderbijbel 'Bijbelverhalen voor jou'

maandag 14 februari 2011
Enthousiast begon ik te lezen in de nieuwe kinderbijbel die ik uit de bibliotheek had gehaald: Bijbelverhalen voor jou, van Francine Rivers. Het boek is aantrekkelijk vormgegeven, met mooi gekleurde tekeningen.

Positieve elementen van dit boek

Waar veel kinderbijbels vrij lange verhalen bieden, beslaan ze in dit boek gemiddeld zo'n zes bladzijden. De aandachtsspanne van mijn kinderen past er precies in!

Ook erg leuk vond ik, dat er na elk verhaal een pagina is gereserveerd met achtergrondinformatie, en vragen die je je kind kunt stellen. Verder staan in deze kinderbijbel ook de wat onbekendere verhalen, over minder bekende personen. Dat maakt de verhalen fris en nieuw.

Wraakzuchtige God

Maar toch, is mijn enthousiasme tijdens het lezen gaandeweg wat bekoeld, want de God die in deze bijbel wordt geschetst is geen lieverdje. En als ik de kinderen vraag: 'Waar ging het gisteren over,' dan roepen ze standaard: 'God was wraakzuchtig.'

Hoewel de bijbel uitermate kindvriendelijk is vormgegeven, is het Godsbeeld vrij wraakzuchtig.

Conclusie

Ondanks het enigszins negatieve Godsbeeld vind ik deze bijbel toch de moeite waard. Vooral vanwege de 'vergeten' bijbelverhalen. Ik lees de kinderen nu al zo'n tien jaar na het eten uit een kinderbijbel voor, en ze kunnen de verhalen zo langzamerhand wel dromen. Maar deze bijbel biedt echt nieuwe, oude, verhalen.

Praktische informatie

Deze kinderbijbel is o.a. te koop bij Bol.com voor 21,95. Helaas nog niet tweedehands.