Textual description of firstImageUrl

Boekbespreking: De spirituele Jezus

zaterdag 15 januari 2011
In Gerjo van der Horsts boek, 'De Spirituele Jezus', leren we Jezus kennen als méns. Maar wel een heel bijzonder mens. Als een mens die geïnspireerd werd door Gods geest, 'de Christuskracht'.

Het is bijzonder om de verhalen die ik als kind zo vaak gehoord heb, vanuit een meer ménselijk perspectief te lezen. De wijn op de bruiloft, het verraad van Judas, het verhaal van Martha en Maria en nog veel meer.

De stijl van het boek is hier en daar wat kinderlijk, en ik heb zelfs overwogen het voor te lezen aan de kinderen, maar dat bleek toch te hoog gegrepen. Maar het boek leest dus makkelijk weg, en is toegankelijk geschreven.

Ik vond het echt de moeite waard om te lezen, want het biedt een nieuw en breder perspectief op het Nieuwe Testament.

De belangrijkste boodschap van de Jezus in dit boek is dat het Koninkrijk van God dichterbij is dan we denken: het zit namelijk in onszelf!

Praktische informatie

Het boek is o.a. te koop bij Bol.com voor 19,90, en is uitgegeven voor Uitgeverij Gopher.

Bezoek ook Gerjo's website!

De spirituele Jezus
De spirituele Jezus
Horst, G. van der

1 opmerking

  1. Hoi Relimam,
    Wat leuk dat je mijn boek hebt gelezen en zo'n mooi positief, commentaar hebt geschreven. Ik heb het boek bewust niet te moeilijk geschreven zodat kinderen vanaf een jaar of veertien het zelf kunnen lezen.
    Ik merk aan de reacties dat iedereen die het boek leest, ervan onder de indruk is met name omdat Jezus in het verhaal heel dichtbij komt. Mijn hoop is dat boek de nodige publiciteit zal krijgen want ik weet zeker dat het heel veel mensen kan raken en inspireren. Dus mocht je nog tips hebben om het boek ergens onder de aandacht te brengen: heel graag.
    Gerjo van der Horst
    e-mail:gerjo.vanderhorst@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen