Wijs als Salomo

zondag 15 maart 2009
Regelmatig verzucht ik: 'Had ik maar de wijsheid van Salomo.' Als moeder heb ik het gevoel dat ik de hele dag door belangrijke beslissingen en weloverwogen oordelen moet vellen met als inzet de geestelijke en lichamelijk gezondheid van mijn kinderen.

Is het bijvoorbeeld al warm genoeg om zonder jas buiten te spelen, en mag Piet van vijf al alleen naar de speeltuin? En heeft Jan heus PDD-NOS, wat ik betwijfel? Maar ja, wie ben ik. Ik ben Salomo niet. Ik ben maar een moeder die haar werk zo goed mogelijk probeert te doen.

Ach had ik maar de wijsheid van Salomo, dan zou mijn leven een stuk makkelijker zijn.

Maar dan verbleef ik nu waarschijnlijk op een zwaar bewaakte afdeling van de dichtstbijzijnde penitentiaire inrichting, vanwege mijn suggestie baby's in twee stukken te hakken om de juiste moeder te identificeren.