Wie goed doet, goed ontmoet

dinsdag 2 december 2008
Een van onze buurjongetjes loopt graag met ons mee naar huis als de school uitgaat. Gisteren was ik toevallig met de auto, en hij stond er wat beteuterd bij met zijn rode stepje, dus zei ik: 'Gooi hem maar in de auto, dan kun je lekker met ons meerijden!'

Vandaag was ik weer ouderwets te voet, met op mijn hoofd een oncharmante muts, want ik had mijn haren net gewassen en wilde een verkoudheid vermijden. Ons buurjongetje nam mij vorsend op en zei toen: 'Staat je goed, Otsmoeder! Die muts!' Aangenaam verrast nam ik zijn compliment in ontvangst. Toen voegde hij er aan toe: 'En ik zat een keer bij jullie in de auto hè?!'

Het deed me denken aan het gezegde: 'Wie goed doet, goed ontmoet!'
Je geeft vriendelijkheid en je krijgt het weer terug!
Is het niet prachtig?

1 opmerking

  1. Ik wil ook zo´n buurjongetje, vooral op mijn baaldagen!!!
    Als ik een onfraaie muts op heb, zegt iedereen dat ik er heel maf uitzie...zucht

    BeantwoordenVerwijderen